JULIAN OF NORWICH, HER SHOWING OF LOVE AND ITS CONTEXTS ©1997-2015 JULIA BOLTON HOLLOWAY  || JULIAN OF NORWICH  || SHOWING OF LOVE || HER TEXTS || HER SELF || ABOUT HER TEXTS || BEFORE JULIAN || HER CONTEMPORARIES || AFTER JULIAN || JULIAN IN OUR TIME ||  ST BIRGITTA OF SWEDEN  ||  BIBLE AND WOMEN || EQUALLY IN GOD'S IMAGE  || MIRROR OF SAINTS || BENEDICTINISM|| THE CLOISTER || ITS SCRIPTORIUM  || AMHERST MANUSCRIPT || PRAYER|| CATALOGUE AND PORTFOLIO (HANDCRAFTS, BOOKS ) || BOOK REVIEWS || BIBLIOGRAPHY ||  © Rev. Matthew Naumes 1997/2015. Regla para Eremitas © Padre Fr. Alberto E. Justo, O.P., 1999-2015, © trans. James Hannay, 1998.
 
 

PADRE FRAY ALBERTO E. JUSTO, O.P.

REGLA PARA EREMITAS

RULE FOR HERMITS


Originally published, Santa Fe de la Vera Cruz, Centro de Estudios San Jerónimo, 1996, English translation, James Hannay, 1998
 

Para los que vivimos en cualquier parte.
En el mundo o fuera de él

más allá de todo mundo
y en cualquier tiempo


For those of us who live anywhere;
In the world or outside it

or beyond all the world
and in whatever time.


LECTOR:

tienes la oportunidad de dejar este mundo y de seguir al Señor. No dudes un instante. No permanezcas observando lo que queda atrás, en el camino, ni sueñes con tu fantasía, gestando fantasmas en un futuro que no es y que, seguramente, nunca será.

Deja. Aventúrate, en cambio, por las sendas de la Eternidad, que ya están a tu disposición. No sólo no están lejos sino que en este mismo instante se abren para ti.

Tal vez pensabas que alcanzarías una vida mejor mudando de lugar o escapándote del tiempo. Nada de eso. Aquí hallarás una pequeña senda para horadar el instante y el lugar en que te encuentras y pasar del otro lado. Más allá.

No te turbe tu pasado. No te angustie el mañana. Simplemente estás aquí y ahora con el Señor. Es Él quien te llama.

Y no quieras saber otra cosa. No te pierdas en vericuetos ni te distraigas en tu propio laberinto. No te justifiques buscando razones para escapar de la senda del Señor. Que no te deslumbren los espejismos de un mundo que perece.

Aquí intentamos no caer en el precipicio de la muerte. Aquí pedimos al Señor la Salvación... No pretendemos dar lecciones sino aprender a abrir las puertas de par en par al Salvador.

Abre estas páginas y reconoce, en ellas, una insinuación. Una suerte de invitación a subir mucho más alto. Solo son un punto de partida.


READER:

Grasp the opportunity to spurn this world and follow the Lord. Don't doubt for an instant. Don't stay gazing at the road stretching behind you nor, rapt in fantasy, call up ghosts of a future that is not and, surely, never will be.

Let go. Venture forth along the paths to Eternity lying before you now. They are not only long but are also, in this very moment, wide open before you.

Perhaps you were thinking that you could achieve a better life by moving about or escaping time. None of that. Here you will find a little path that will take you through both time and space. You will pass through them to the other side. Then further.

Don't let your past disturb you. Don't fret about tomorrow. You are simply here and now with the Lord. He it is who calls you.

And you need know nothing else. Don't get lost by taking a shortcut, nor be deflected into your own labyrinth. Don't justify yourself, seeking reasons to escape from the path to the Lord. Do not be dazzled by illusions of a world that is perishing.

Here we do not intend to step off the cliff of death. Here we pray to our Lord for salvation. . . . We may not presume to teach without learning how to fling open the doors to the Saviour.

Open these pages and find that there is something between them: the blessing of an invitation to ascend much higher. They are only a starting point.


PRIMERA PARTE

Conducta y actitudes en la jornada

1. Al comenzar el día, ármese, el lector, con la señal de la Cruz y conságrelo, todo entero, en un breve acto al Señor.

2. Renuncie explícitamente, con una cortísima invocación, a cualquier vanidad o distracción durante la jornada. Haga el propósito, sinceramente, de no apartarse del Señor. Recuerde el aforismo de San Juan de la Cruz que nos enseña que sólo Dios es digno del pensamiento del hombre.

3. Pida, en fin, con plegarias e invocaciones, la gracia de la contemplación y de su perseverancia.

4. Sepa que el diablo lo tentará con muchisimas distracciones u ocupaciones disfrazadas de la razón de bien. Rechace, con vigor, estos engaños y no viva volcado hacia afuera sino recogido y advertido. Pida al Señor el don del discernimiento y busque la paz. Su principal ascesis sea el silencio.

5. No por mucho empeñarse logrará mejores resultados. Combata la ansiedad que lo oprime y permanezca quieto, atento al silencio interior. El Señor no quiere esos su trabajos y sus cosas sino a toda su persona. No pierda el tiempo.

6. El mundo, en el que le toca peregrinar, se asemeja al caos. La mayoría de los hombres, en los centros urbanos, vive en desorden y desarmonía. No tema, ni se deje atrapar por ningún lazo. Sobre todo, no preste atención a lo efimero.

7. La mano izquierda no ha de saber lo que hace la derecha. Transcurra la jornada en olvido de sí.

8. Recuerde que lo más grande siempre resulta incómodo. Con la ayuda de Dios vencerá cualquier asedio. El Verbo de Dios, en la estrechez e incomprensión de este mundo, en su humillación y obediencia, no pierde grandeza sino que es exaltado.

9. No se apresure. Deténgase y sosiéguese. No haga una cosa después de otra con precipitación. Animese a dejar que se vaya su medio de locomoción, No corra detrás de nada. Vuélvase a cerrar delicadamente las puertas cuando pasa a través de ellas y, como aprenden los Cartujos en su Noviciado, no las cierre de un golpe sino articulando su mecanismo. Entre paso y paso descubrirá el silencio.

10. Interrumpa, con frecuencia, sus movimientos. Respire hondo e invoque al Señor antes y después de cada paso. Sosiéguese. No se apresure ni en hablar ni en responder.

11. No se apresure por hacer esto o aquello. Con antelación a cualquier trabajo o empeño diga una jaculatoria. Desconfie de sus propias urgencias.

12. Sea firme en sus convicciones, pero siempre dispuesto y pronto para abrazar la verdad.

13. Trabaje en silencio, sin decir lo que hace. No busque reconocimiento ni aplauso. Acepte lo que la misma Providencia le depara en todo lo que se refiere a sus acciones.

14. Sepa, en todo lo que emprende, que su Patria verdadera es el Cielo y que ahora se halla en el misterio del exilio. Pero no olvide que encontrará ya el cielo en su alma. Su mismo espíritu le anticipa la eternidad.

15. No establezca ni se ate con un horario rigido. Adhiera a un orden armónico que pueda, fácilmente, adaptar. Busque también la belleza en la sucesión de las horas.

16. Intente integrar las sorpresas , esto es: lo imprevisto. No desvaneszca ante ello. La vida contemporánea abunda en lo que no se aguarda. En ocasiones se trata de las trampas del diablo para que pierda el equilibrio en su camino. No preste atención ni se angustie, que todo pasa. Continúe como si nada ocurriera, morando en el silencio de su propio interior. Cultive la paz.

17. Aprenda a vivir en algunos minutos o, quizá, en algunas horas, lo que otros viven a lo largo de todo su tiempo. Así la soledad, el retiro, el recogimiento ... Sea monje de un sólo día. Aproveche los momentos y las auroras. Descubra en las horas y en los paisajes, en la música y en toda manifestación de la belleza, la hondura de su verdadera soledad interior.

18. Se ha dicho que el verdadero hombre es el del verdadero día, del eterno día. Es capaz de vivir toda la vida en un solo día. Quizá porque todas sus jornadas son las de siempre. Oriéntese, pues el lector y peregrino, hacia el último día. Cada instante le entregará la Eternidad.

19. Aprenderá a prolongar los instantes privilegiados, cuando el tiempo es atravesado verticalmente. Así la Santa Misa, como toda celebración de la Liturgia en la que haya participado. Y aún aquéllas que le son lejanas, en el tiempo y en el espacio. Únase, por dentro, a la vida que no ve y que, sin embargo, requiere de su plegaria y de su vigilia.

20. Lo mismo en los instantes de silencio y de recogimiento. Especialmente descubra el misterio religioso de la noche y haga de esas horas su propio desierto.

21. Tenga en cuenta que velar en la noche puede ser mayor que esconderse en el fondo del desierto. La soledad -decia André Louf- era un porción del mundo que servia al ermitaño para situarse en el universo. La porción que ahora le pertenece es: tiempo. Vigile y vele, según sus posibilidades, y proyecte su vigilia en todas las horas.

22. Tenga presente lo que enseñaba San Isaac el Sirio: si un monje, por raziones de salud, no pudiese ayunar, su espíritu podría, por las solas vigilias, obtener la pureza de corazón y aprender a conocer en plenitud la fuerza del Espiritu Santo. Pues sólo quien persevera en las vigilias puede comprender la gloria y la fuerza que se esconden en la vida monástica.

23. Permanezca en vigilia por medio de la oraciones breves. Practique la Lectura espiritual y, a ser posibile, rece, diariamente, todas las horas del Oficio Divino.


FIRST PART

Conduct and Attitudes during the Day

1. When beginning the day, arm yourself, Reader, with the Sign of the Cross and consecrate it, all of it, in a brief act to the Lord.

2. Explicitly renounce, with a very short prayer, any vanity or distraction during the day. Make it your purpose, sincerely, not to be separated from the Lord. Remember St John of the Cross's teaching, that only God is worthy of our thoughtfulness.

3. Ask, finally, with prayer and invocation, for the grace of contemplation and perseverance.

4. Know that the devil will tempt you with many distractions or worries under the guise of good reason. Reject these deceits with vigour and don't live as if turned inside out but be ready and on guard. Ask the Lord for the gift of discernment and seek peace. Let your principle ascesis be silence.

5. Not taking on too much will achieve the best results. May you overcome depression and achieve quietness, listening to the inner silence. The Lord desires neither your busyness nor your things, but all you are. Waste no time.

6. The world, which touches you on pilgrimage, resembles chaos. Most people in cities live in disorder and disharmony. Don't be afraid, nor let yourself be caught up in any snare. Above all, pay no heed to what is ephemeral.

7. The left hand need not know what the right is doing. Let the day elapse in forgetfulness of oneself.

8. Remember that greatness always turns out uncomfortably. With the help of God you will overcome any obstacle. The Word of God, in the hardship and incomprehension of this world, in its humiliation and obedience, doesn't lose greatness but rather is exalted.

9. Don't rush about. Stop and be still. Don't take one thing after another impetuously. Have courage to let go of what is driving you. Don't run behind anything. Turn around to close doors carefully when passing through them and, as Carthusians learn in their Novitiate, don't slam them, but gently turn the doorknob. Step by step you will discover silence.

10. Interrupt your movements frequently. Breathe deeply and invoke the Lord before and after each step. Be quiet. Don't hurry either in speaking or responding.

11. Don't hurry to do this or that. In advance of any work or obligation, says a proverb, be distrustful of your own urgency.

12. Be firm in your convictions, but be always willing to embrace the truth.

13. Work in silence, without saying what you do. Don't look for recognition or applause. Accept what Providence itself affords you in relation to your actions.

14. Know, in all that you undertake, that your true country is Heaven and that now you find yourself in the mystery of exile. But don't forget that you will find Heaven is already in your soul. Your spirit itself anticipates eternity.

15. Don't settle down in nor get tied to a rigid time table. Stay within a harmonious order that you can, easily, change. Also look for beauty in the passing of time.

16. Try to integrate surprise , that is: the unexpected. Don't vanish before it does. The contemporary life abounds in what is not expected. On occasions you are tried by the devil's traps in order that you may lose balance along the road. Don't pay attention nor become distressed at all that occurs. Continue as if nothing had occurred, living in the silence of your own interior. Cultivate peace.

17. Learn how to live in a few minutes or, perhaps, in a few hours, what others live in the length of all their time. Thus with solitude, retirement and withdrawal . . . be a monk one day at a time. Take advantage of the moments and the dawns. Discover in the hours and in landscapes, in music and in all manifestations of beauty, the profundity of your true interior solitude.

18. It has been said that the true person is of the true day: of the eternal day. You are capable of living a lifetime in only one day. Maybe because all your days' journeys are forever. Turn yourself then, reader and pilgrim, toward the last day. Each instant will deliver you Eternity.

19. Learn how to prolong the privileged moments when time is traversed vertically. It is so with the Mass as in all celebrations of the Liturgy in which one has participated. And yet there are still distances in time and space. One yourself within to the life unseen which, however, requires your prayer and your vigil.

20. Likewise in the instances of silence and withdrawal. Especially may you discover the religious mystery of the night and make of those hours your own desert.

21. Keep in mind that to keep vigil in the night can be better than to hide yourself in the depths of the desert. Solitude - as André Louf has said - is a portion of the world that serves the hermit by placing him in the universe . The portion that now belongs to you is time. Watch and pray, whenever possible, and extend your vigil into every hour.

22. Keep in mind what Saint Isaac the Syrian taught: if a monk, for reasons of health, is unable to fast, his spirit can, solely through vigils, gain purity of heart and learn how to know in fullness the power of the Holy Spirit. Because only the person who perseveres in vigils can understand the glory and the force hidden in the monastic life.

23. Persist in vigilance by means of brief prayers. Practice spiritual reading and, where possible, pray daily all the hours of the Divine Office.


SEGUNDA PARTE

Elementos generales

El lector ha de tener en cuenta su posición con respecto al mundo, una vez que lo ha dejado todo por Dios. La formulación exacta es la siguiente: se ha dejado a sí mismo y ha acudido al llamado del Señor que es su vida . Antes que cualquier decisión posterior se ha postrado para adorar. Con ello reconoce el primado de la contemplación.

Ahora, con abandono, siga su camino y observe:

24. No afincarse en época ni en lugar alguno. Renunciar decididamente a cualquier forma de poder aún cuando aparezca conveniente o con el pretexto de contribuir a formas apostólicas. Despojarse de cualquier medio y presentarse en el Nombre y la Palabra de Dios. No apelar a ninguna alianza ni servirse de ella.

25. No habitar espiritualmente ningún lugar transitorio. Los cristianos habitan el mundo pero no son del mundo... los cristianos viven de paso en moradas corruptibles, mientras esperan la incorrupción en los cielos (Ep Diogn. VI.3 y 8), Habitan sus propias patrias como forasteros... Toda tierra extraña es para ellos patria, y toda patria, tierra extraña (Ibid. V.5). Ser, por tanto, peregrino en el desierto de este mundo.

26. Abandonarlo todo en el Señor. Abandonar todo es consecuencia de la metanoia. Lo que caracteriza el desierto interior es el total abandono en el Señor. La apatheia cristiana - ha dicho Hans Urs von Balthasar - es lo contrario de una técnica hecha para protegerse del sufrimiento, es el puro abandono al amor eterno, más allá del placer y del dolor. Dejar de lado previsiones e inquietudes. Péguy decía que no es mayor pecado la inquietud que la pereza.

27. La renuncia a cualqier poder de este mundo, comporta armarse de las propias fatigas. La misma palabra kopos utilizada por San Juan (Jn. 4,38) y por San Pablo (I Cor. 3,8) para designar las fatigas del apostolado es empleada en los Apotegmas de los Padres para expresar los trabajos del monje.

28. Dejar cualquier compromiso con el poder de este mundo implica, desde luego, disponerse a la contemplación y a la única obra de Dios.

29. El peregrino no ha de temer la lucha sino confiar en la Gracia del Señor con humildad y con paciencia. Tenga presente el siguiente texto de Diadoco: La impasibilidad no consiste en no ser atacado por los demonios, pues entonces deberíamos, como lo dice el Apóstol, irnos de este mundo (I Cor. 5,10), sino en permanecer inexpugnables cuando nos atacan (XCVIII-160).

30. Practique el silencio interior según el siguiente Apotegma: El Abad Isaac estaba sentado un día junto al Abad Poimén; se oyó, entonces, el canto de un gallo. Aquél dijo: ¿es posible oír esto aquí, Abad? El otro respondí: ¿Isaac, por qué me fuerzas a hablar? Tú y los que se te asemejan escucháis esos sonidos, pero el hombre vigilante no se preocupa por ello (Poimén 107 - Sentencias 245).

31. Convertirse en discipulo que sabe escuchar y discernir. En muchas ocasiones los sonidos manifiestan el silencio. En efecto, lo importante no es lo que llega sino cómo lo recibimos.

32. Permanecer débil y vulnerable, sin fuerzas, sin alianzas compremetedoras, sin tratados ni defensas. En lugar de espiritualidades, dar lugar al Espiritu.

33. Tenga el corazón fijo en Dios y cuando padezca la adversidad o sufra algún despojo, o lo que sea, no se compadezca a sí mismo ni se observe, no guarde en la memoria ni recuerde. Pase por encima de las miserias de este mundo, respetando y aceptando el nivel de cada cosa.


SECOND PART

General elements

The reader needs to remember his position in relation to the world, at the same time that he has left all for God. The exact formulation is as follows: one has turned from oneself and heard the call of the Lord who is one's life. Rather than any later decision, one has prostrated oneself in adoration. With this is recognized the primacy of contemplation.

Now, with abandonment, be a pilgrim and observe:

24. Not to settle down in time or space. To give up with determination any form of power, even when it appears convenient or has the pretext of contributing to the apostolate . To be robbed of any means and to be presented in the Name and Word of God. Not to appeal to any entangling alliance nor be served by one.

25. Not to inhabit any transitory space spiritually. Christians inhabit the world but they are not of the world. Christians live passingly in corruptible habitations, while they await the incorruption of heaven (Ep. Diogn. VI. 3 and 8). They inhabit their own countries as strangers. . . . All foreign territory is to be for them a homeland and all homelands foreign (Ibid. V.5). To be, therefore, a pilgrim in the desert of this world.

26. To abandon everything in the Lord. To abandon everything is a consequence of metanoia. What characterizes the interior desert is total abandonment in the Lord. Christian freedom from suffering - Hans Urs von Balthazar has said - is the opposite of a technique made to protect oneself from suffering; it is a pure abandonment to eternal love, beyond both pleasure and pain. To put aside anxieties and restlessness. Péguy said there is no bigger sin than restlessness, unless it be laziness.

27. Renunciation of any power in this world acts to arm oneself against one's own weariness. The same word 'kopos' used by St John (John 4.38) and by St Paul (1 Corinthians 3.8) to designate the weariness of the apostolate is employed by the Apostolic Fathers to express a monk's labour.

28. To let go of any compromise implicit in the power of this world, certainly, and prepare yourself for contemplation and the work of God alone.

29. The pilgrim has nothing to fear from the effort but to place confidence in the grace of the Lord with humility and patience. Have present the following text of Diadocus: Impassivity does not consist in not being attacked by demons, since then one would have to be out of this world, as the Apostle says (1 Cor. 5.10), but in remaining unassailable when they attack us' (XCVIII.160).

30. Practice internal silence according to the following apothegm: Abbot Isaac was seated one day next to Abbot Poimen when he heard the crowing of a cock. So he said, 'Can you hear that, Abbot?' The other replied, 'Isaac, why do you force me to speak? You and those who resemble you listen to those sounds, but the vigiler doesn't worry about them.' (Poimen 107, Sentence 245).

31. To convert yourself into a disciple who knows how to listen and discern. On many occasions sounds manifest silence. Indeed, the important thing is not what arrives but how we receive it.

32. To remain weak and vulnerable, without strength, without compromising alliances, without treaties or defences. Instead of spiritualities, to give way to the Spirit.

33. Have your heart fixed on God and when you endure adversity or suffer some loss, or whatever it may be, don't feel sorry for yourself nor reflect on it. Don't keep it in your memory nor dwell on it. Pass above the miseries of this world, respecting and accepting the level of each thing.


TERCERA PARTE

El Recogimiento

34. El recogimiento es lo esencial de esta Regla. Se entiende por recogimiento la unificación interior de la persona en la Presencia de Dios.

35. Aún cuando no pudiera, por motivo válido, ser observado uno u otro de los artículos de esta Regla, bastará esta tercera parte para cumplir con ella.

36. Vivir de la Presencia de Dios en todo tiempo y lugar y someterle todo.

37. Estos artículos no se refieren, desde luego, a cuanto compete al cristiano en su condición de tal. Presuponen el llamado a la santidad y a la unión con Dios. En cambio apuntan al recogimiento habitual de los que perciben una especial vocación a la contemplación y a la intimidad con el Señor.

38. La Contemplación consiste en atender y adherir a la Presencia de Dios en el fondo, raíz y centro de nuestro ser. Teniendo en cuenta que ésta una gracia, viva de ella y pídala constantemente. Recuerde que el contemplativo no conoce más o menos que otros, sino que - como decía un cartujo - es capaz de extasiarse donde los demás pasan con indiferencia.

39. La Contemplación no es un camino de conocimiento sino un llamado a una experiencia que trasciende todo camino o proyecto.

40. Disponga de un tiempo infinito para Dios. Practique, asiduamente, la Lectura espiritual.

41. Si, alguna vez, se hallara en un ambiente adverso y descubriera que los más cercanos son los más distantes, convierta todo ello en escuela de Caridad y aprenda a trascender, por lo alto o por lo bajo, las imposiciones de cualquier lugar.

42. No deje de combatir. Sea fiel y constante. Huya los laberintos. La lucha es siempre saludable. Sea perserverante en las pruebas.

43. Silencio y recogimiento . Solo Dios basta. En un corazón puro no existen más disonancias ni distancias con Dios. Está abierto al Misterio y se halla en conformidad con la Voluntad del Padre. El auténtico silencio es propio de un corazón puro, semejante y unido al Corazón de Dios. Podrá, pues, vivir en un silencio completo cuando descanse sin reparos, como un niño, en el mismo Señor.

44. El silencio consiste, sobre todo, en callar para oír algo siempre más grande. Deje sus análisis y el alud de sus deducciones. Permita que el silencio se manifieste en su interior. Puede estar muy empeñado en todo tipo de actividades y, al mismo tiempo, gozar del silencio, que es patrimonio del alma y espresión de Dios.

45. No cometa agresiones ni abuse de cuanto pasa. Respete y no se apresure a responder o a intervenir en lo que sea. Mira con benevolencia. Todo está a su favor.

46. Libérese de todo lo que no lo atañe. No dependa de personas o de situaciones. Calle las voces que lo lleven a analizar en exceso. Busque su refugio y su axilio en sólo Dios. Nunca será defraudado.

47. Corazón puro. Unificado en el Señor. Va a Dios por Dios. Dios mismo es su vida. Que la invocación del Nombre de Jesús le recuerde, constantemente, la Presencia del mismo Señor y su unidad interior e intima en Él.

48. Encuentre el misterio del desierto en su proprio interior y en cuanto eventualmente lo circunda.

49. Toda desolación o prueba podrá conducirlo, si así lo quiere, al Mistero de Cristo.

50. Es propio del solitario estar con el Señor en su Agonía. Ofrezca y consagre las horas y el sufrimiento conciente de su fecundidad.


THIRD PART

Withdrawal

34. Withdrawal is essential to this Rule. One understands by withdrawal the internal unification of the person in the Presence of God.

35. Still, should one be unable, for a valid reason, to observe one or another of the articles of the Rule, this third part will suffice to fulfill it.

36. To live in the Presence of God at all times and in all places and to subject everything to that.

37. These articles do not refer, of course, to as much as concerns a Christian's condition as such. They presuppose a call to sanctity and to union with God. On the other hand, they point to the customary withdrawal of those who perceive a special vocation to contemplation and to intimacy with the Lord.

38. Contemplation consists in attending to and adhering to the Presence of God in the depth, root, and centre of our being. Keeping in mind that this is a grace, live it and pray for it constantly. Remember that the contemplative doesn't know more or less than another, but rather - as a Carthusian said - is capable of ecstasy where others pass by with indifference.

39. Contemplation is not a pilgrimage to knowledge but a call to an experience that transcends every road, every plan.

40. Put aside an infinite time for God. Practice, assiduously, spiritual reading.

41. If, sometime, you find yourself in an adverse environment and should discover that the nearest things are the most distant, transform everything into a school for charity and learn to transcend, from top to bottom, the impositions of any place.

42. Don't permit strife. Be faithful and constant. Escape the labyrinths. Effort is always healthy. Persevere under trials.

43. Silence and withdrawal . God alone suffices. In a pure heart there are no more dissonances nor distances from God. Be open to the Mystery and be found in conformity with the Father's Will. Authentic silence is the same as a pure heart, like and oned with the Heart of God. You will be able, after all, to live in a complete silence when you rest yourself without difficulty, like a child, in the Lord Himself.

44. Silence consists, above all, in being quiet so as to be always ready to hear something greater. Leave your analyses and the avalanche of your deductions. Allow silence to be manifested within your interior self. It is possible to be very determined in all types of activities and at the same time to enjoy the silence that is the heritage of the soul and an expression of God.

45. Commit neither violence nor abuse no matter what happens. Respect things as they are and don't rush to respond or to intervene in what may be. Look on things with benevolence. Everything is in your favour.

46. Liberate yourself from everything that doesn't concern you. Don't depend on people or on situations. Silence the voices that take analysis to excess. Look for your refuge and your help only in God. You will never be defrauded.

47. Pureness of heart. Oned in the Lord. You go to God by God. God is the same as your life. Just as invoking the Name of Jesus recalls him constantly, the Presence of the Lord Himself is in your interior unity and intimacy in Him.

48. Meet the mystery of the desert in your own interior and then eventually in what surrounds it.

49. Every desolation or trial will be able to drive you on, if He wants it so, to the Mystery of Christ.

50. It is characteristic of the solitary hermit to be with the Lord in his Agony. Offer and consecrate the hours and the suffering, being conscious of their fruitfulness.



In a sense, the presence of this Rule for Hermits, demonstrates the fruitfulness of being a hermit in the world. Padre Fray Alberto Justo, O.P., in Argentina, found the Juliansite on the Web, sent his Regla para Eremitas to us, James Hannay in England and America then translating it, Bob King finding out how to do upside down Spanish questions marks in HTML for us, Julia Holloway in Italy next placing it on the Web. Now we just need an Italian translator! In the process we came to realize, as words in its text were coming to the fore that are also present in Don Divo Barsotti, C.F.D.'s vocabulary, that Padre Justo had stayed at San Sergio ten years ago! The world is a global hermitage!

For hermits in Italy, of which I am one, see Italian Television, RAI 1, Easter Day, Isabella Schiavone, 'Il Silenzio di Dio', of which I am one. Google 'tg1 speciale silenzio di Dio', click on 'Guarda il video', or click on this very long URL: http://www.raiclicktv.it/raiclickpc/secure/stream.srv?id=31405&idCnt=72037&pagina=1&path=RaiClickWeb^Home^Notizie^Archivio+^SPECIALE+TG1#1.
and go towards the middle of the Video.

JULIAN OF NORWICH, HER SHOWING OF LOVE AND ITS CONTEXTS ©1997-2015 JULIA BOLTON HOLLOWAY  || JULIAN OF NORWICH  || SHOWING OF LOVE || HER TEXTS || HER SELF || ABOUT HER TEXTS || BEFORE JULIAN || HER CONTEMPORARIES || AFTER JULIAN || JULIAN IN OUR TIME ||  ST BIRGITTA OF SWEDEN  ||  BIBLE AND WOMEN || EQUALLY IN GOD'S IMAGE  || MIRROR OF SAINTS || BENEDICTINISM|| THE CLOISTER || ITS SCRIPTORIUM  || AMHERST MANUSCRIPT || PRAYER|| CATALOGUE AND PORTFOLIO (HANDCRAFTS, BOOKS ) || BOOK REVIEWS || BIBLIOGRAPHY ||  © Rev. Matthew Naumes 1997-2015